Diese Webseite nutzt Cookies

Um unsere Webseite für Sie optimal zu gestalten, verwenden wir Cookies. Indem Sie weiterhin auf dieser Webseite navigieren, erklären Sie sich mit unserer Verwendung von Cookies einverstanden. Weitere Informationen zu Cookies erhalten Sie in unserer

Fahrzeugbau

  EN DE
M.Sc. Alexander Fuchs (Robert Bosch GmbH)
Computer assisted method for cost and function optimization using the example of proportional solenoids
15th Weimar Optimization and Stochastic Days 2018
pdf  
Dipl.- Math.techn. Konrad Riester (Robert Bosch GmbH)
Creation of a field meta model on the basis of electro-thermal-mechanical FEM simulations
15th Weimar Optimization and Stochastic Days 2018
pdf  
Dipl.-Ing. Sergej Schneider (Mubea Fahrwerksfedern GmbH)
Automatisierte Auslegung von Achsfedern
15. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2018
  pdf
Dr.-Ing. Marc Brück (EM-motive GmbH)
Reduced-Order-Models of electric motors for systems engineering including effects of variable magnet and winding temperatures
15th Weimar Optimization and Stochastic Days 2018
pdf  
Dr. Anke Jäger (Daimler AG)
Fully automated simulation and optimization process for CAE applications
15th Weimar Optimization and Stochastic Days 2018
pdf  
Dr. Oleksiy Kurenkov (Hilite Germany GmbH)
Robust Design – CAE-driven design development
15th Weimar Optimization and Stochastic Days 2018
pdf  
Ingo Grunow (IFA Composite GmbH)
Parameter identification for an hyperelastic material model of an elastomer rubber boot
14. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2017
pdf  
Harald Völkl (Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg)
Simplified adhesive modeling of joint lightweight structures by use of meta models
14. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2017
pdf  
Sergej Schneider (Mubea Fahrwerksfedern GmbH)
Automated optimization with the OPX interface using the example of vehicle stabilizers
14. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2017
pdf  
Dr.-Ing. Marc Brück (EM-motive GmbH)
Engineering up to the physical limits – Enabled by Multi-Target-Multi-Domain-Optimization
14. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2017
pdf  
St. Baksi (ZF TRW Automotive)
Design optimization and robustness of a passenger car brake rotor
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
pdf  
A. Grassl (StarkStrom Augsburg e. V.)
Ply Stack up optimization of a Fomula Student CFRP-rim
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
pdf  
N. Nagl (CADFEM GmbH)
Parameteridentifikation für Materialmodelle zur Simulation von Klebstoffverbindungen
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
  pdf
Ch. Hugel (Hilite International GmbH)
Optimization of a piston geometry for jet force compensation in a pressure control valve
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
pdf  
T. Thomas (KSPG AG)
Numerische Strömungsoptimierung eines AGR-Klappenventils
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
  pdf
Univ.-Prof. P. Gust (Bergische Universität Wuppertal)
New geometrical product specifications and robust design
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
pdf  
R. Keck (Robert Bosch GmbH)
Some Examples of Product Engineering with optiSLang at Bosch Diesel Systems
13. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2016
pdf  
Ch. Witzgall, Prof. S. Wartzack (Universität Erlangen-Nürnberg),
M. Kellermeyer (CADFEM GmbH)
Simulation von Aluminium-CFK-Klebungen
adhäsion KLEBEN & DICHTEN 10/2015
  pdf
Th. Sauernheimer (Brose)
Robust design optimization ensures high-quality window mechanisms
RDO-Journal 1_2015
pdf  
H. Reddy (Mercedes-Benz Research and Development India)
Optimum spot-weld locations for multi-material components
5. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
Ch. Schwarz (Fraunhofer IWU)
Mathematical Optimization of Clamping Processes in Car-Body Production
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
M. Kellermeyer (CADFEM GmbH)
Evaluation of the scatter of continuous fiber-reinforced plastics with Statistics on Structures (SoS)
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
M. Dazer (Universität Stuttgart)
Stochastic simulation approach for realistic lifetime forecast and assurance of commercial vehicle braking systems
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
F. Litwa (Daimler AG)
Sensitivity analysis of several body-in-white single part and assembly parameters using tolerance analysis
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
T. Konrad (Daimler AG)
Sensitivity analysis of forming process parameters regarding the shape accuracy of single and assembled parts
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
T. Wanzek (KSPG AG)
Multi-objective optimization of a radial compressor impeller with subsequent robustness evaluation
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
St. Kemmler (Universität Stuttgart)
Application of a functional adaptive simulation model for the robust product-optimization using the example of an adjuster unit for commercial vehicle braking systems
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
R. Nunes (Daimler AG)
Use of Random Fields to characterize brake pad surface uncertainties
12. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2015
pdf  
J. Will (Dynardo GmbH)
CAE-based Robustness Evaluation of Brake Systems
SAE Conference 2015
pdf  
Patrick Ackert, Christian Schwarz (Fraunhofer Institut für Werkzeugmaschinen und Umformtechnik)
Automatic calibration of substitute mechanical loads using the example of joining distortion
Case Study 2015
pdf  
M. Schwarzer, Dr.-Ing. E. Barti (BMW Group), Prof. Dr.-Ing. Th. Bein (Fraunhofer LBF Darmstadt)
Simulation, optimization and testing – successfully combined
RDO-Journal 1_2014
pdf  
A. Yadur (Robert Bosch Engineering and Business Solutions Limited)
Investigation of Interface Delamination of EMC - Copper Interfaces in Molded Electronic packages
4. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2014
pdf  
A. Rasch (ZF Friedrichshafen AG)
Optimization strategy for the identification of elastomer parameters of truck mountings for the improved adjustment of Multi-Body Simulation data with measured values on rough road conditions
11. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2014
pdf  
B. Lehmayr (Continental Automotive GmbH)
Generation of geometry tolerances in turbocharger blades
11. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2014
pdf  
P.T. Ubben (DAIMLER AG)
Robust Automotive Suspension Design Using Adaptive Response Surface Based Multi-Objective Optimization
11. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2014
pdf  
J. Gromala (Robert Bosch GmbH), A. Müller, R. Schlegel (Dynardo GmbH)
Shear Tests for Automotive Electronics
RDO-Journal 2_2013
pdf  
H. Sankarasubramanian, A. Chawla (IIT Delhi)
Vehicle profile optimization to minimize threat to pedestrians
3. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2013
pdf  
K. Chittepu, G. Gadekar, K. Joshi (CADFEM India)
Parametric Identification of Damage Parameters of an LS-Dyna Gurson Material Model
3. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2013
pdf  
Sakthivadivel D (Robert Bosch Engineering & Business Solutions Ltd.)
Multi Objective Optimization Of Start Stop System Solenoid
3. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2013
pdf  
M. Schwarzer, M. Zinner, E. Barti (BMW Group), T. Bein (Fraunhofer LBF Darmstadt)
Ermittlung orthotroper Materialeigenschaften von Kupferwicklungen durch Model Updating
10. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2013
  pdf
S. Werner, P. Schwanitz, D. Göhlich (Technische Universität Berlin)
Robuste Crashbox Optimierung während der frühen Phase des Produktentstehungsprozesses
10. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2013
  pdf
P. Gromala, Y. Arjun (Robert Bosch GmbH)
Concept of the Virtual Design of Experiment for Development of the Molded Electronic Control Units
10. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2013
pdf  
R. Nunes (Daimler AG), Ch. Büttner (Altair Engineering GmbH)
Sensitivity of brake squealing concerning scattered component, joint and bearing properties
10. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2013
pdf  
C. Faust-Ellsässer (Robert Bosch GmbH)
Geometrische Zuverlässigkeitsoptimierung der Aufbau- und Verbindungstechnik in der Leistungselektronik
10. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2013
  pdf
M. Moosrainer (CADFEM GmbH)
Brakes without squeal
RDO-Journal 1_2012
pdf  
Johannes Will (DYNARDO GmbH)
Robustness Evaluations for CAE-based Virtual Prototyping of Automotive Applications
ECCOMAS Konferenz 2012, Wien
pdf  
R. Kalathil, J. Schaffner, S. Kethu (Mercedes-Benz Research and Development India)
Robustness Analysis in Vehicle Ride Comfort
2. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2012
pdf  
Pit Schwanitz (Technische Universität Berlin)
Methodology for multiparameter optimization during the concept phase for crash relevant vehicle structures
9. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2012
pdf  
S. Kethu (Mercedes-Benz Research and Development India)
Robustness Analysis in CAE
1. Indische Optimierungs- und Stochastiktage 2011
pdf  
Norbert Hampl (Ford Werke AG)
Automated Multi-Disciplinary Optimization (MDO) process development and application on vehicle program
8. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2011
pdf  
Hans Giese (TRW Automotive/Lucas Varity GmbH)
Dynamic boundary samples for robust NVH design using smart simulation methods
8. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2011
pdf  
Veit Bayer (Dynardo GmbH)
Zufallsfelder in der Robustheits- und Zuverlässigkeitsbeurteilung von Bauteilen
15. VDI Kongress Berechnung und Simulation im Fahrzeugbau SIMVEC, Baden-Baden 2010
  pdf
Jürgen Schmidt, Simon Gargallo, Lars Kübler (TRW Automotive)
Sensitivity analysis of passive safety systems for frontal crash
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Alberto Serna (Daimler AG), Prof. Christian Bucher (Technische Universität Wien / DYNARDO GmbH)
Advanced surrogate models for multidisciplinary design optimization
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Matthias Koch (Brose Fahrzeugteile)
Kopplung der CAE-Tools Matlab-Simulink und SimulationX mit optiSLang zur Optimierung von mechatronischen Simulationsmodellen
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
  pdf
Thomas Söhner, Roland Schirrmacher (Robert Bosch GmbH)
Sensitivitätsstudie der Lebensdauer eines Common-Rail Magnetventilinjektors neuer Generation auf Basis parametrischer CAD-Geometrie
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
  pdf
Thomas Lehnhäuser (ANSYS Germany), Norman Henkel, Hans-Joachim Neubauer (BMW AG), Stephan Blum (DYNARDO GmbH)
Optimization of process parameters of automotive virtual painting application
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Marc Vidal (CADFEM GmbH)
Calibration, sensitivities and robustness analysis of an angular rate sensor
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Johannes Will, Henrick Nilsson (DYNARDO GmbH)
Parameter identification of damage parameters of LS-DYNA GURSON material model from a tensile test
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Jaroslav Suchanek (Timken), Johannes Will (DYNARDO GmbH)
Stochastic analysis as a method to evaluate the robustness of a light truck wheel pack design
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Ronaldo Nunes (Daimler AG), Johannes Will, Veit Bayer, Karthik Chittepu (DYNARDO GmbH)
Robustness evaluation of brake systems concerned to squeal noise problem
6. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2009
pdf  
Andreas Veitz, Johannes Will (DYNARDO GmbH)
Optimierung einer Ölwanne: Anwendung der Prozesskette ProE - ANSYS Workbench - optiSLang
Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 5.0, 2008
pdf pdf
Johannes Will (DYNARDO GmbH), Thomas Frank (Daimler AG)
Robustness analysis of structural crash load cases at Daimler AG
5. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2008
pdf pdf
Jan-Peter Drücker (BMW Group)
Metamodelle als alternatives Werkzeug für die Auslegung des Rückhaltesystems im Frontcrash
5. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2008
  pdf
Johannes Will (DYNARDO GmbH), Uli Stelzmann (CADFEM GmbH)
Robustness Evaluation of Crashworthiness using LS-DYNA and optiSLang
25. CADFEM Users' Meeting, 2007
pdf  
Christian Wetzel, Carsten Proppe (Universität Karlsruhe)
Probabilistic assessment of the crosswind stability of railway vehicles
4. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2007
pdf  
Hans Baldauf, Wolfgang Melzer (BMW AG), Johannes Will, Stephan Blum (DYNARDO GmbH)
Erfahrungen über den serienmäßgen Einsatz der Robustheitsbewertung zur Absicherung der virtuellen Auslegung passiver Sicherheitssysteme
4. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2007
  pdf
Kathrin Grossenbacher (BMW AG)
Robustheitsbewertung in der Umformsimulation der BMW Group
4. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2007
  pdf
Volker Groß (ZF Friedrichshafen AG)
Robustheitbewertung bei der Akustikberechnung eines LKW-Getriebes
4. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2007
  pdf
Johannes Will (DYNARDO GmbH)
State of the art of robustness evaluation in automotive applications - NVH, forming simulation, passive safety, crashworthiness
4. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2007
pdf  
Johannes Will (DYNARDO GmbH), Uli Stelzmann (CADFEM GmbH)
Robustness Evaluation of Crashworthiness using LS-DYNA and optiSLang
ANSYS Conference & 25th CADFEM Users' Meeting 2007
pdf  
Johannes Will (DYNARDO GmbH)
Introduction of Robustness Evaluation in CAE-based Virtual Prototyping Processes of Automotive Applications
EUROMECH Kolloquium, London, 2007
pdf  
Johannes Will (DYNARDO GmbH), Uli Stelzmann (CADFEM GmbH)
Robustness Evaluation of Crashworthiness Simulation Results
6. Europäische LS-DYNA User's Konferenz, 2007
pdf  
Heiko Schüler (CADFEM GmbH)
Einsatz von optiSLang zur Kalibrierung von numerischen Ofenmodellen für die KTL-Tauchlackierung von Fahrzeugkarossen
3. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2006
  pdf
Johannes Will, Christian Bucher (DYNARDO GmbH), Hans Baldauf (BMW AG)
Robustheitsbewertungen bei der virtuellen Auslegung passiver Sicherheitssysteme und beim Strukturcrash
3. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2006
pdf pdf
Stephan Blum, Johannes Will (DYNARDO GmbH)
Combining Robustness Evaluation with Current Automotive MDO Application
3. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2006
pdf  
Johannes Will (DYNARDO GmbH), Hans Baldauf (BMW AG)
Integration rechnerischer Robustheitsbewertungen in die virtuelle Auslegung passiver Fahrzeugsicherheit bei der BMW AG
VDI Report Nr. 1976, Numerical Analysis and Simulation in Vehicle Engineering, 2006
pdf pdf
Uwe Jasinski, Juan Fernández (TAKATA-Petri AG)
Automatisierung des Validationsprozesses in der Insassen-Crashsimulation
2. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2005
  pdf
Fabian Duddeck (Queen Mary College, London University)
Multidisziplinäre Optimierung im Produktentwicklungsprozess der Automobilindustrie
2. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2005
  pdf
Gunther Wehr (ZF Friedrichshafen AG)
Kopplung von stochastischer FEA und Schädigungsanalyse
2. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2005
  pdf
Johannes Will (DYNARDO GmbH), Hans Baldauf (BMW AG)
Robustheitsbewertungen bezüglich der virtuellen Auslegung passiver Fahrzeugsicherheit
2. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2005
pdf pdf
Johannes Will, Jörg Riedel (DYNARDO GmbH), Christian Bucher (Bauhaus-Universität Weimar), Ingo Raasch (BMW AG)
Die Suche nach alternativen Automobilkonzepten mit optiSLang
22. CADFEM Users' Meeting, 2004
pdf pdf
Gunther Wehr, Fabrice Umbdenstock (ZF Friedrichshafen AG)
Stochastische Betriebsfestigkeit
1. Weimarer Optimierungs- und Stochastiktage 2004
  pdf
Johannes Will (DYNARDO GmbH), J.-St. Möller, E. Bauer (DaimlerChrysler AG)
Robustheitsbewertungen des Fahrkomfortverhaltens an Gesamtfahrzeugmodellen mittels stochastischer Analyse
VDI Report Nr. 1846, Numerical Analysis and Simulation in Vehicle Engineering, 2004
pdf pdf
Christian Bucher, Johannes Will, Jörg Riedel (DYNARDO GmbH), Toros Akgün (MAGNA Steyr Fahrzeugtechnik AG & Co KG)
Genetische Optimierung von punktgeschweißten Strukturen im Fahrzeugbau
20. CADFEM Users' Meeting, 2002
  pdf